Pomoc i wskazówki

W tym dziale prezentujemy Państwu tematy pomocy z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. Zaprezentowana lista pomocy jest wynikiem naszej staranności o przekazanie Klientom pełnej informacji oraz pomocy w procesie rezerwacji. Znajduje się tutaj wiele cennych podpowiedzi dotyczących kwestii wyszukania ofert, rezerwacji oraz przebiegu i organizacji wyjazdów turystycznych. W każdej chwili mogą Państwo uzyskać dodatkową pomoc kontaktujac się telefonicznie z naszym konsultantem.

Wyszukiwanie ofert

1. Co oznaczają literowe skróty np. WAW, KRK, POZ, KTW, GDN... zamiaszczone w wynikach wyszukiwania ofert?
Są to skróty (kody) miejscowości z których Klient może rozpocząć swoją podróż. np:
WAW – Warszawa
KRK – Kraków
POZ – Poznań
KTW – Katowice
GDN – Gdańsk
WRO – Wrocław
BZG – Bydgoszcz
LCJ – Łódź
RZE – Rzeszów
SZZ - Szczecin

Kody te najczęściej prezentowane są w takiej formie aby w podanych trzech literach intuicyjnie określały nazwę miejscowości. Przy dokonywaniu rezerwacji gdzie klient korzysta z transportu organiazatora (lotniczego lub autokarowego) należy określić miejsce wsiadania poprzez wybór jednego z dostępnych miejsc wyjazdowych.

2. Co oznaczają symbole typu: AI, UAI, FB, HB, BB zamieszczane przy ofertach?
Są to powszechnie stosowane w turystyce skróty, do określenia formy wyżywienia, np:
AI – All Inclusive (wszystko w cenie); oznacza pełne wyżywienie w skład którego wchodzą: śniadania, obiady, kolacje, przekąski między posiłkami, napoje do posiłków (bezalkoholowe i alkoholowe lokalne – najczęściej bez ograniczeń).
UAI – Ultra All Inclusive (wszystko w cenie); oznaczna tyle samo co All Inclusive lecz w jeszcze bardziej rozszerzonej formie (np. o markowe alkohole, room service, korzystanie z restauracji z obsługą kelnerską).
FB – Full Board oznacza pełne wyżywienie w skład którego wchodzą: śniadania, obiady, kolacje.
Bezpłatne napoje są serwowane przy śniadaniach (kawa, herbata, soki). Przy pozostałych posiałkach, najczęściej napoje płatne są dodatkowo.
HB – Half Board oznacza wyżywienie w skład którego wchodzą 2 posiłki dziennie: śniadania i obiadokolacje. Podobnie jak przy FB bezpłatne napoje są najcześciej tylko przy śniadaniu.
BB – Bed & Breakfast oznacza jeden posiłek dziennie tj. Śniadania
RO – Room Only oznacza brak wyżywienia

"Szwedzki stół (bufet)" - polega to na "wybieraniu" posiłków z wystawionych półmisków i specjalnych naczyń, bardzo często nakładane są też niektóre potrawy przez kucharzy. Czasem może to wyglądać naprawdę imponująco.
"Śniadanie kontynentalne" - składa się zwykle z dość lekkiego zestawu kilku niezbędnych elementów śniadania np: bułki (lub innego pieczywa), masło, dżem, ser, wędlina, herbata, kawa.

3. Co oznaczają skróty DBL, SGL lub TRL ?

Są to powszechnie stosowane w turystyce skróty, do określenia rodzaju pokoju (tzn.jego obłożenia):

SGL – Single room oznacza pokój 1-osobowy (pokoje takie posiadają najczęściej jedno duże-podwójne łóżko)

DBL – Double room  oznacza pokój 2-osobowy (pokoje takie mogą posiadać dwa pojedyncze łóżka lub jedno duże-podwójne łoże)

TRL – Triple room oznacza pokój 3-osobowy (pokoje takie mogą posiadać trzy pojedyncze łóżka lub jedno duże-podwójne łóze + jedno pojedyncze)

QDBL  oznacza pokój 4-osobowy (pokoje takie mogą posiadać dwa duże-podwójne łoża lub jedno podwójne + dwa pojedyncze lub cztery pojedyncze łóżka). Bardzo często dla dzieci oferowane są w tym rodzaju pokoju łóżka piętrowe)

FAMILLY ROOM – Pokój rodzinny; oznacza specjalny pokój dla 3-5 osób (pokoje takie posiadają najcześniej min. dwie sypialnie)

APARTAMENT – pokój o podwyższonym standardzie, najcześciej w hotelach wyższej kategorii,  wyposażony w 2 pomieszczenia (sypialnie i pokój dzienny).

Pomocne określenia dotyczące łóżek w pokoju:
- double bed (duże podwójne łóże dla 2 osób)
- twin bed (dwa pojedyncze łóżka)
- dostawka (dodatkowe łóżko w pokoju, najcześciej dla 3-ciej lub 4-tej osoby w pokoju)

4. Co oznacza liczba gwiazdek przy ofercie hotelu?

* - bardzo skromne hotele (bądź apartamenty i pensjonaty) przeznaczone dla niewymagającej Klienteli, ze skromnym wyposażeniem, wyżywieniem i obsługą.
** - skromne hotele (bądź apartamenty i pensjonaty) z praktycznym wyposażeniem, odpowiednie dla mniej wymagających Klientów. Podstawowy zakres wyżywienia i obsługi.
*** - hotele (bądź apartamenty i pensjonaty) o średniej kategorii turystycznej ze standardowym wyposażeniem i wyżywieniem.
**** - hotele (bądź apartamenty i pensjonaty) wyższej kategorii dla bardziej wymagających Klientów z wysokim standardem obsługi i wyposażeniem.
***** - luksusowe hotele z najwyższą jakością usług, zakwaterowania i obsługi dla najbardziej wymagających Klientów.

5. Co zawiera cena wycieczki?

Najczęściej cena obejmuje transport, zakwaterowanie, wyżywienie, ubezpieczenie i opiekę pilota-rezydenta. Składowe ceny w dużym stopniu zależą od Organizatora wyjazdu i jego sposobu prezentacji ceny wyjazdu. Większość Touroperatorów stosuje ceny całkowite. Wszelkie informacje oraz szczegóły na ten temat znajdziecie Państwo przy każdej poszczególnej ofercie w rubryce "cena zawiera" i "cena nie zawiera". W razie wątpliwości, prosimy o kontakt z naszym konsultantem, który udzieli wszelkich wyczerpujacych informacji.

6. Kto jest organizatorem wycieczek oferowanych na stronach TravelFan.pl? Czy są to propozycje od sprawdzonych i wiarygodnych biur podróży?

Kluczową rolę w naszej strategii ma satysfakcja klienta, dlatego TravelFan.pl wspołpracuje z biurami podróży, które na rynku turystycznym funkcjonują od wielu lat i cieszą się uznaniem oraz prestiżem. Wszyscy organizatorzy, których oferty prezentowane są na naszych stronach posiadają wymagane polskim prawem zezwolenia, koncesje oraz ubezpieczenia. Wykaz głównych naszych partnerów, możecie państwo znaleźć na dole strony w menu Nasi partnerzy.

7. Kto jest organizatorem wycieczki, którą na którą się planuję wybrać? Czy otrzymam taką informację i kiedy?

TravelFan.pl to jeden z pierwszych Portali, który stawia na uczciwość względem klientów! 
Na większości konkurencyjnych serwisów, kupujący wakacje w internecie dowiaduje się o nazwie Organizatora dopiero w momencie podpisywania dokumentów/Umów. Na portalu TravelFan.pl z pewnością wybór jest łatwiejszy i spokojniejszy, bo już przy przeglądaniu ofert można się dowiedzieć kto jest Organizatorem wycieczki.
Ponadto zaawansowana wyszukiwarka pozwala naszym Klientom zadecydować z jakim biurem podróży chcą pojechać na wycieczkę.

8. Czy istnieje możliwość że za wycieczkę wyszukaną na portalu TravelFan.pl, zapłacę mniej jeśli kupię ją bezpośrednio u organizatora lub w innym biurze podróży?

Nie. Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, w Polsce każde biuro podróży obowiązuje ta sama cena na daną ofertę. Mogą Państwo kupować wycieczki w naszym serwisie bez obaw, że w innym biurze znajdziecie niższe ceny. Jeśli tak się stanie zwrócimy różnicę... w podwójnej wysokości.

9. Jak to możliwe, że ceny niektórych wycieczek oferowanych przez portal TravelFan.pl są tak niskie, i dlaczego wiele prezentowanych promocji nie ma u innych biur podróży sprzedających tą samą ofertę?

Serwis TravelFan.pl został zaprojektowany w ten sposób, aby umożliwiał Klientom wybór i rezerwację najlepszych ofert dostępnych na polskim rynku turystycznym. Wdrożony system najnowszych technologi internetowych powoduje, że wszystkie wycieczki aktualizowane są na bieżąco (on-linowo) o najnowsze promocje i oferty Last Minute. Tym samym rezerwując wycieczkę przez nasz portal, mają Państwo gwarancję zakupu po najniższej aktualnie obowiazującej cenie (tj. gwarancję najniższej ceny).

Ponadto popularność naszego portalu oraz liczba klientów korzystających z naszych usług pozwala nam zaproponować Państwu szereg dodatkowych ofert promocyjnych dostępnych tylko dla Klientów serwisu TravelFan.pl (są to np. gażdżety, przewodniki, nagrody za nadesłane ciekawe zdjęcia z wakacji).

10. Na czym polega różnica pomiędzy ofertą Last Minute a standardową ofertą?

Różnicę widać przede wszystkim w cenie oferty. Oferta Last Minute ze względu na zbliżajacy się termin wylotu lub chęć szybkiego wysprzedania miejsc przez organizatora, promowana jest z upustem cenowym.

11. Jak i gdzie można uzyskać informacje na temat cen dla osób podróżujących samotnie? Czy za pokoje 1-osobowe są pobierane jakieś dodatkowe opłaty?

Przy wycieczkach objazdowych (autokarem lub samolotem) osoby podróżujące samotnie nie ponoszą żadnych dodatkowych opłat (są zakwaterowane z inną osobą tej samej płci). Podczas takich wycieczek na życzenie Klienta istnieje jednak możliwość zakwaterowania w pokoju 1-osobowym. Wiąże się to jednak z dopłatą której wysokość zależy od rodzaju wycieczki oraz Organizatora.

Przy wycieczkach pobytowych osoby podróżujące samotnie są zobligowane z góry do wykupienia za dopłatą pokoju 1-osobowego (w większości ofert nasz serwis prezentuje te ceny w szczegółowej prezentacji oferty).

Portal TravelFan.pl posiada w ciągłej sprzedaży wiele atrakcyjnych ofert specjalnych skierowanych dla osób podróżujacych samotnie. Informacje na ich temat uzyskają Państwo kontaktując się z naszym konsultantem.

12. Czy może się zdarzyć, że pokazane oferty są już nieaktualne ?

Sytuacja taka może mieć miejsce w przypadku gdy oferta z pewnych przyczyn nie jest aktualizowana w czasie rzeczywistym (co występuje bardzo rzadko) lub wybraną przed Państwa wycieczkę zdąży w zbliżonym czasie zarezerwować ktoś inny.

13. Dlaczego opis i zdjęcia wybranej przez mnie wycieczki nie są dostępne?

Jeżeli oferta zawiera jakieś braki informacyjne (np. brak wystarczającego opisu lub zdjęć), może to wynikać z nieudostępniania przed Organizatora danych do prezentacji oferty. W takim przypadku prosimy o kontakt z naszym konsultantem, który szczegółowo przedstawi daną ofertę.


Polska Izba Turystyki Salon w Łodzi